Головна
  Про журнал
  Редакційна колегія
  Етична політика журналу
  Вимоги
  Архів
  Підписка
  Контакти
  Колонка редактора
  Партнери
  Оголошення
 
 
2012, № 1

Сейко Н. А. Методологічні проблеми д ослідження доброчинності в історії освіти

Сейко Н. А., доктор педагогічних наук, доцент, проректор з наукової роботи Житомирського державного університету імені Івана Франка.

Анотація
У статті подано аналіз головних методологічних підходів до проблеми історії доброчинності у сфері освіти України – системного, цивілізаційного, культурологічного, наративного, когнітивістського, а також окремих наукових теорій – теорії соціальної мобільності, теорії соціальних еліт, теорії соціального капіталу. Визначено місце та роль зазначених підходів в аналізі проблеми розвитку доброчинності у сфері освіти в Україні у ХІХ – на початку ХХ століття.

Ключові слова: доброчинність, методологічні підходи, наукові теорії, сфера освіти України.

Література

  1. Краевский В. В. Методология научного исследования : монография / В. В. Краевский. – СПб. : Питер, 2001. – 485 с.
  2. Мардахаев Л. В. Социальная педагогика: пути развития / Л. В. Мардахаев, И. А. Липский // Ученые записки : научно-теорет. сб. – М. : МГСУ, 1996. – С. 55 – 63.
  3. Сухомлинська О. В. Концептуальні засади формування духовності особистості на основі християнських моральних цінностей / О. В. Сухомлинська // Шлях освіти. – 2002. – № 4. – С. 13 – 18.
  4. Филатов В. П. Роль когнитивизма в методологии социальных наук : е лектронний ресурс / В.   П.   Филатов. – Режим доступу : http://www.gumchtenia.rggu.ru/article.html?id=66208
  5. Хайдеггер М. Бытие и время / М. Хайдеггер ; пер. с нем. В. В. Бибихина. – М. : Ad Marginem, 1997. – Переизд. : СПб. : Наука, 2002. – 484 с.
  6. Гадамер Г.-Г. Истина и метод / Г.-Г. Гадамер ; пер. с нем. Б. Н. Бессонова. – М. : Прогресс, 1988. – 704 с.
  7. Рикер П. Конфликт интерпретаций / П. Рикер. – М. : Знание, 1995. – 168 с.
  8. Беспалько В. П. Основы теории педагогических систем / В. П. Беспалько. – Воронеж : ВГУ, 1977. – 304 с.
  9. Ильина Т. А. Структурно-системный подход к исследованию педагогических явлений / Т. А. Ильина // Результаты новых исследований в педагогике. — М., 1977. – С. 5 – 9.
  10. Кузнецова А. Г. Развитие методологии системного подхода в отечественной педагогике : монографія / А. Г. Кузнецова. – Хабаровськ : Изд-во ХК ИППК ПК, 2001. – 152 с.
  11. Семенов Ю. И. Философия истории: Общая теория, основные проблемы, идеи и концепции от древности до наших дней / Ю. И. Семенов. – М. : Современные тетради, 2003. – 412 с.
  12. Сорокин П. Человек. Цивилизация. Общество / П. Сорокин. – М. : Прогресс, 1999. – 512 с.
  13. Сухомлинська О. В. Історико-педагогічний процес: нові підходи до загальних проблем / О. В. Сухомлинська. – К. : АПН, 2003. – 68 с.
  14. Черепанова Е. С. Региональный принцип в историко-философском исследовании / Е. С. Черепанова // Рабочие тетради по компаративистике. Гуманитарные науки, философия и компаративистика. – СПб., 2003. – С. 35 – 38.
  15. Бетлій О. Перевинайдення Східної Європи : е лектронний ресурс / О. Бетлій // Критика. – 2007. – № 7 – 8. – Режим доступу : http://krytyka.kiev.ua/articles/s.2_7_2007.html.
  16. Ваховський Л. Наратив у історико-педагогічному дослідженні: методологічний аналіз / Л. Ваховський // Шлях освіти. – 2007. – №1. – С. 42 – 45.
  17. Сухомлинська О. В. Історико-педагогічні дослідження та його «околиці» / Ольга Василівна Сухомлинська // Зб. наук. Херсонськ. держ. ун-ту. – Херсон : Вид-во ХДУ, 2005. – Вип. 11. – С. 11 – 13.
  18. Нарратология: основы, проблемы, перспективы : е лектронний ресурс : материалы к спецкурсу / cост. проф. Е. Г. Трудина : Режим доступу. – http://www2.usu.ru/philosophy/soc_phil/rus/courses/narratology.html.
  19. Бутенко И. А. Постмодернизм как реальность, данная нам в ощущениях / И. А Бутенко // СОЦИС. – 2000. – № 4. – С. 3.
  20. Сыров В. Н. Современные перспективы философии истории: поворот к нарративу : електронний ресурс / В. Н. Сыров. – Режим доступа : siterium.trecom.tomsk.ru/Syrov/s_text12.htm#Up.
  21. Троцук И. В. Нарратив как междисциплинарный методологческий конструкт в современных социальных науках : е лектронний ресурс / И. В. Троцук. – Режим доступа : www2.usu.ru/philosophy/soc_phil/rus/courses/narratology.html.
  22. Звєрєва І. Д. Дефініції соціальної роботи та соціальної педагогіки / І.   Д. Звєрєва // Практична психологія та со­ціальна робота. – 2001. – № 4. – С.   12 – 16.
  23. Сейко Н. А. Соціальна педагогіка : курс лекцій : навч.-метод. посіб. / Н. А. Сейко. – Житомир : Житомир. держ. пед. ун-т, 2001. – 256 с.
  24. Новак А. Роль еліт у функціонуванні суспільства : електронний ресурс / А. Новак // Ї : Електронний часопис. – № 45. – Режим доступу : http://www.ji.lviv.ua/n45texts/kustariov.htm .
  25. Степанов А. Проблема еліти у вимірі філософського знання : е лектронний ресурс /
    А. Степанов // Ї : Електронний часопис. – № 45. – Режим доступу : http://www.ji.lviv.ua/n45texts/kustariov.htm .
  26. Чапутовіч Я. Функціонування держави і суспільний капітал : е лектронний ресурс / Я. Чапутовіч // Ї: Електронний часопис. – № 45. – Режим доступу : http://www.ji.lviv.ua/n45texts/kustariov.htm .

 

Повний текст (PDF)...>>

 

 

 
 

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2012 – 2014