Головна
  Про журнал
  Редакційна колегія
  Етична політика журналу
  Вимоги
  Архів
  Підписка
  Контакти
  Колонка редактора
  Партнери
  Оголошення
 
 
2012, № 4

Шеремет М. К., Махукова Т. В. Міждисциплінарний синтез теоретичних досліджень у збагаченні методологічної бази логопедії

Шеремет М. К., доктор педагогічних наук , професор , заступник директора Інституту корекційної педагогіки і психології Національного педагогічного університету імені М . П . Драгоманова , завідувач кафедри логопедії .

Махукова Т. В., асистент кафедри дефектології та психологічної корекції Луганського національного університету імені Тараса Шевченка .

Анотація
У статті проаналізовано низку теоретичних досліджень у галузі психолінгвістики та когнітивної лінгвістики, які визначають сучасні підходи до проблеми організації ментального лексикону в мовленнєво-мовному механізмі людини та до вивчення значення мовних знаків як елементів мовної свідомості когнітивної природи в їхньому зв'язку з національною культурою. Представлено ефективні результати науково-експериментальної діяльності з розробки навчально-методичного забезпечення навчання дітей із тяжкими порушеннями мовлення, в основу якої покладено методологічну базу вітчизняної логопедії, збагачену прогресивним теоретичним надбан ням зазначених наук.

Ключові слова: методологічна база логопедії, міждисциплінарна парадигма корекційного впливу, діти із тяжкими порушеннями мовлення (ТПМ), лексичний компонент мовлення.

Література

  1. Ахутина Т. В. Порождение речи : нейролингвистический анализ синтаксиса / Т. В. Ахутина. – 3-е изд. – М. : Изд-во ЛКИ, 2008. – 224 с.
  2. Залевская А. А. Введение в психолингвистику / А. А. Залевская. – М. : РГГУ, 1999. – 348 с.
  3. Леонтьев А. А. Психолингвистические единицы и порождение речевого высказывания / А. А. Леонтьев. – изд. 4-е, стер. – М. : КомКнига, 2007. – 312 с.
  4. Попова З. Д. Когнитивная лингвистика / З. Д. Попова, И. А. Стернин. – М. : АСТ : Восток–Запад, 2007. – 314 с. – ( Лингвистика и межкультурная коммуникация. Золотая серия ).
  5. Махукова Т. В. Формування культури спілкування у дітей молодшого шкільного віку із тяжкими порушеннями мовлення засобами фразеологізмів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.03 «Корекційна педагогіка» / Т. В. Махукова. – К., 2012. – 21 с.
  6. Соботович Є. Ф. Концепція загальномовленнєвої підготовки аномальних дітей до шкільного навчання / Є. Ф. Cоботович // Дефектологія. – 1997. – № 1. – С. 3 – 8.
  7. Тарасун В. В. Логодидактика: навч. посіб. / В. В. Тарасун. – 2-е вид. – К. : Слово , 2011. – 392 с.
  8. Шабес В. Я. Событие и текст / В. Я. Шабес. – М. : Высш. шк., 1989. – 175 с.
  9. Шеремет М. К. Поняття мовлення і мислення в системі підготовки дошкільників з тяжкими порушеннями мовлення до школи / М. К. Шеремет // Корекційна педагогіка. – 2008. – № 1. – С. 6 – 8.

Повний текст (PDF)...>>

 

 

 

 

 
 

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2012 – 2014