Головна
  Про журнал
  Редакційна колегія
  Етична політика журналу
  Вимоги
  Архів
  Підписка
  Контакти
  Колонка редактора
  Партнери
  Оголошення
 
 
2013, № 5 – 6

Желанова В. В. Детермінанти змісту технології контекстного навчання майбутнього вчителя початкових класів

Желанова В. В., кандидат педагогічних наук, доцент Луганського національного університету імені Тараса Шевченка.

Анотація
У запропонованій статті обґрунтовано й визначено феномен змісту технології контекстного навчання майбутнього вчителя початкових класів, розглянуто його детермінанти, якими є мета зазначеної технології та її динамічні складники. Результативною метою технології контекстного навчання автор уважає формування рефлексивних конструктів майбутнього вчителя початкових класів, процесуальною – створення умов для досягнення кінцевої мети. Динамічними детермінантами змісту технології контекстного навчання майбутнього вчителя початкових є процес трансформації пізнавальних мотивів у професійні в межах „загального мотиваційного синдрому”, а також процеси рефлексіогенезу, смислогенезу, суб’єктогенезу.

Ключові слова: зміст освіти, зміст технології контекстного навчання майбутнього вчителя початкових класів, детермінанти змісту освіти, мета технології контекстного навчання, трансформація пізнавальних мотивів у професійні, рефлексіогенез, смислогенез, суб’єктогенез.

Література

  1. Абакумова И. В. Обучение и смысл: смыслообразование в учебном процессе : монография / И. В. Абакумова. – Ростов н/Д : Изд-во Ростов. ун-та, 2003. – 480 с.
  2. Бодалев А. А. Психология личности / А. А. Бодалев. – М. : МГУ, 1988.– 188 c.
  3. Колесникова И. Е. Механизм смыслогенеза личности в онтогенезе: морфогенетический и онтологический контекст : монография / И. Е. Колесникова ; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2011. – 205 с.
  4. Леонтьев А. Н.  Деятельность. Сознание. Личность / А. Н. Леонтьев. – М. : Политиздат, 1977. – 304 с.
  5. Лосев А. Ф. Дерзание духа  / А. Ф. Лосев ; послесл. Ю. А. Ростовцева. – М. : Политиздат, 1988. – 364 с.
  6. Огнев А. С. Субъектогенетический подход к психологической саморегуляции личности / А. С. Огнев. – М. : МГГУ, 2009. – 188 с.
  7. Педагогика / под ред. Ю. К. Бабанского. – 2-е изд., доп. и перераб. – М. : Просвещение, 1988. – 478 с.
  8. Петровский В. А. Личность в психологи: парадигма субъектности / В. А. Петровский. – Ростов н/Д : Феникс, 1996. – 324 с.
  9. Психология : словарь / под общ. ред. А. В. Петровского, М. Г. Ярошевского. – 2-е изд., испр. и доп. – М. : Политиздат, 1990. – 494 с.
  10. Сластенин В. А. Педагогика : учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. завед. / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов ; под ред. В. А. Сластенина. – М. : Издат. центр „Академия”, 2004. – 376 с.
  11. Тихомиров О. К. Понятие „цель” и „целеобразование” в психологии / О. К. Тихомиров // Психологические механизмы целеобразования. – М., 1977. – С. 5 – 20.
  12. Хуторской А. В. Современная дидактика : учеб. для вузов / А. В. Хуторской. – СПб. : Питер, 2001. – 544 с.

Повний текст (PDF)...>>

 
 

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2012 – 2014