Головна
  Про журнал
  Редакційна колегія
  Етична політика журналу
  Вимоги
  Архів
  Підписка
  Контакти
  Колонка редактора
  Партнери
  Оголошення
 
 
2012, № 4

Лайєн Ф. І. Міжнародні освітні проекти: культурний вимір

Лайєн Ф. І., доктор педагогічних наук Державного університету Огайо, незалежний консультант у галузі освітніх проектів, представник адміністрації навчальних закладів в США, Гонконзі, В'єтнамі й інших країнах Азіатсько-Тихоокеанського регіону.

Анотація
У статті розглянуто численні питання міжкультурної взаємодії, які виникають на стадії розробки або реалізації освітніх проектів між західними та азіатськими навчальними закладами. Ґрунтуючись на власному великому досвіді, а також публікаціях, доступних у цій галузі, автор робить висновок про те, що сьогодні, коли все більше й більше університетів на Заході та в Азії прагнуть до такої співпраці, простого визнання факту міжкультурних відмінностей уже недостатньо, а тому пропонує ефективні шляхи їх усунення в умовах нової хвилі глобалізації в галузі освіти.

Ключові слова: міжнародна вища освіта, культурні / лінгвістичні труднощі, освітня модель, заснована на конфуціанській культурній традиції, західна освітня модель.

Література

  1. Biggs, V. (1989). Overture. In Bickley, V. (ed.) Language Teaching and Learning Styles Within and Across Culture (pp. 8-19). Hong Kong: Institute of Education.
  2. Biggs, J. B. (1996). Western Misconceptions of the Confucian-Heritage Learning Culture. In Watkins, D.A. and Biggs, J.B. (eds.) The Chinese Learner: Cultural, Psychological and Contextual Influences (pp. 45-67). Hong Kong: Comparative Education Research Center.
  3. Biggs, J. B. and Moore, P. J. (1993) The Process of Learning. Sydney: Prentice Hall of Australia.
  4. Cheng, K. M. (1995) The neglected Dimension: Cultural Comparison in Educational Administration. In Wong, K. C. and Cheng, K. M.(eds.) Education Leadership and Change (pp. 87-102). Hong Kong: Hong Kong University Press.
  5. Darnell, F. (ed.) (1972). Education in the North. Nome: University of Alaska.
  6. Ellis, D. E. (1994) Contributions of Cross-Cultural Research in the Transfer of Western Teaching Styles to Vietnam . APEX-J Asia Pacific Exchange (electronic) Journal.
  7. Gilbert, R. A. (1989) The Dangers of Learning Styles in the Mandarin/English Classroom. In Bickley, V. (ed.) Language Teaching and Learning Styles Within and Across Culture (pp. 227-235). Hong Kong: Institute of Education.
  8. Glenwright, P. (1996) Chinese Culture and Western Culture – Strengths and Weaknesses in English Language Education in Hong Kong . Paper presented at the 9th World Congress on Comparative Education, Sydney, Australia .
  9. Katchen, J. E. (1998) Teaching English American Style at a Chinese University . In Bickley, V. (ed.) Language Teaching and Learning Styles Within and Across Culture (pp. 81-89). Hong Kong : Institute of Education.
  10. Kiderra,  I. (2011) Is there a “Tiger Mother” Effect? University of California San Diego , May 5, 2011.
  11. Lau, S., Hui, A., Ng, G. (2004) Creativity: When East Meets West. Singapore, World Scientific Publishing Co.
  12. Lee, W. O. (1996) The Cultural Concept for Chinese: Concepts of Learning in the Confucian Tradition. In Bickley, V. (ed.) Language Teaching and Learning Styles Within and Across Culture (pp. 25-41). Hong Kong : Institute of Education.
  13. Lyon, P. E., Klenowski V. and Bryant, S. (1996) Comparative Study: Supervisory Behavior of Native and Non-native Language Speaking Supervisors in Teacher Training at the Hong Institute of Education Paper- 13th annual conference of Hong Kong Educational Research Association. Hong Kong, Nov. 1996.
  14. Owens, K (1989) Teacher Training and Intellectual Frustration. In Bickley, V. (ed.) Language Teaching and Learning Styles Within and Across Culture. (pp. 34-40) Hong Kong : Institute of Education.
  15. Payne, N (n.d.) Cross-cultural Negotiation. Retrieved July, 2005 from www.sideroad.com/crosscultural
  16. Stevenson, H. W. (1992) The Learning Gap: Why our Schools are Failing and What We Can Learn from Japanese and Chinese Education. New York; Summit Books.
  17. Tang, C. (1996) Collaborative Learning: the latent dimension in Chinese students' learning. In Watkins, D.A. and Biggs, J.B. (eds.) The Chinese Learner: Cultural, Psychological and Contextual Influences (pp. 85-93). Hong Kong: Comparative Education Research Center.
  18. Trope A. (2000) Philosophical Counseling and Cross-cultural Negotiations. Retrieved June, 2005 from www.cic.sfuca/forum GregoryTropea
  19. Vygotsky, L. S. (1979) Consciousness as a Problem in the Psychology of Behavior. Soviet Psychology, 17 (4), pp. 3-35.
  20. Watkins, D. (1996) Learning Theories and Approaches to Research: a Cross-cultural Perspective. In Watkins, D.A. and Biggs, J.B. (eds.) The Chinese Learner: Cultural, Psychological and Contextual Influences (pp3-24). Hong Kong: Comparative Education Research Center.
  21. Watkins, D. A. and Biggs, J.B. (eds.) (1996) The Chinese Learner: Cultural, Psychological and Contextual Influences. Hong Kong: Comparative Education Research Center.
  22. Wong, K. C. and Cheng, K. M. (eds.) (1995) Education Leadership and Change. Hong Kong: Hong Kong University Press.
  23. Yang, B., Zheng, W., and Li, M. (2006). Confucian View of Learning and Implications for Developing Humans. Advances in Developing Human Resources, 8(3), pp. 346-354.

Повний текст (PDF)...>>

 

 

 

 

 
 

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2012 – 2014