Головна
  Про журнал
  Редакційна колегія
  Етична політика журналу
  Вимоги
  Архів
  Підписка
  Контакти
  Колонка редактора
  Партнери
  Оголошення
 
 
2012, № 5 – 6

Садова В. В. Історико-педагогічна інформація: особливості сприйняття та осмислення

Садова В. В., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки Криворізького педагогічного інституту ДВНЗ «Криворізький національний університет».

Анотація
Висвітлено проблемні аспекти історико-педагогічної підготовки студентів вищих навчальних закладів, досліджено особливості сприйняття, засвоєння та осмислення студентами вищої педагогічної школи навчальної історико-педагогічної інформації. Шляхом узагальнення емпіричних даних та зіставлення з результатами новітніх педагогічних розвідок у галузі викладання педагогічних дисциплін виокремлено чинники, які сприяють досягненню глибини та ґрунтовності засвоєння студентами історико-педагогічних знань при збереженні лекційної форми навчання як провідної у вищому педагогічному навчальному закладі.

Ключові слова: історико-педагогічна інформація, зміст історико-педагогічної підготовки, хронологічний підхід, проблемний підхід, лекційна форма навчання.

Література

  1. Бим-Бад Б. М. Проблемы педагогики как науки / Б. М. Бим-Бад // Основы педагогики / Б. Вульфов, В. Иванов. – М. : Изд-во УРАО, 1999. – С. 212 – 216.
  2. Бугрименко А. Г. Внутренняя и внешняя учебная мотивация у студентов педагогического вуза / А. Г. Бугрименко // Психология в вузе. – 2006. – № 3. – С. 15 – 27.
  3. Джуринский А. Н. История педагогики / А. Н. Джуринский. – М. : Гуман. центр ВЛАДОС, 1999. – 432 с.
  4. Джуринский А. Н. Размышения над историей педагогики / А. Н. Джуринский // Педагогика. – 2001. – № 6. – С. 72 – 78.
  5. Дічек Н. Біографічний метод як інструмент дослідження історії педагогіки / Н. Дічек. – 2001. – № 4. – С. 15 – 19.
  6. Еремин В. С. Концепции постнеклассической педагогики / В. С. Еремин // Педагогика. – 2012. – № 3. – С. 19 – 23.
  7. Зайченко І. В. Історія педагогіки: навч. посіб.: у 2-х кн. / І. В. Зайченко. – К. : Слово, 2010. – Кн. ІІ. Школа, освіта і педагогічна думка в Україні. – 1032 с.
  8. История педагогики и образования. Отзарождения воспитания в первобытном обществе до конца ХХ в. / под ред. А. И. Пискунова. – М. : ТЦ Сфера, 2001. – 512 с.
  9. Коссов Б. Гуманитарные дисциплины и становление личности / Б. Коссов, В. Виноградов, Е. Гуртовой, И. Добродеева // Высшее образование в России. – 1997. – № 4. – С. 60 – 67.
  10. Сухомлинська О. Історія педагогіки як наука і як навчальний предмет / О. Сухомлинська // Шлях освіти. – 2003. – № 1. – С. 39 – 42.
  11. Сухомлинська О. Концептуальні засади розвитку історико-педагогічної науки в Україні / О. Сухомлинська // Шлях освіти. – 1999. – № 1. – С. 41 – 45.
  12. Сухомлинська О. Персоналія в історико-педагогічному дискурсі / О. Сухомлинська // Шлях освіти. – 2001. – №4. – С.10 – 15.
  13. Українська педагогіка в персоналіях: у 2-х кн. / за ред. О. В. Сухомлинської. – К. : Либідь, 2005. – Кн.1.: Х – ХІХ ст. – 624 с.
  14. Ушинський К. Д. Людина як предмет виховання. Спроба педагогічної антропології / К. Д. Ушинський // Історія української школи і педагогіки: хрестоматія. – К. : Знання, 2003. – С. 252 – 262.
  15. Шмидт К. История педагогики, изложенная во всемирно-историческом развитии и в органической связи с культурной жизнью народов; пер. с нем. / К. Шмидт. – 3-е изд. – М., – 1879 – 1881. – Т. 1 – 4.

Повний текст (PDF)...>>

 

 
 

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2012 – 2014