Головна
  Про журнал
  Редакційна колегія
  Етична політика журналу
  Вимоги
  Архів
  Підписка
  Контакти
  Колонка редактора
  Партнери
  Оголошення
 
 
2013, № 2

Пахомова Н. Г. Принципи та умови інтеграції медико-психологічного й педагогічного складників професійної підготовки корекційних педагогів

Пахомова Н. Г., кандидат педагогічних наук, доцент, докторант, Інститут корекційної педагогіки і психології НПУ ім. М. Драгоманова.

Анотація
У статті проаналізовано психолого-педагогічні умови інтеграції медичних, психологічних і педагогічних знань у навчальному процесі. Розглянуто спеціальні умови реалізації цього процесу в професійній підготовці корекційних педагогів. Серед них виділено природничо-наукову, соціально-економічну картини світу та фундаментальні закономірності. Зазначені вище умови дозволяють інтегрувати навчальні предмети, присвячені таким галузям знань: суспільство (історія, економічна географія, правові відносини); природа (фізика, хімія, біологія); алгоритмічні процедури (математика, інформатика, кібернетика). Особливу увагу приділено визначенню та характеристиці основних принципів організації інтеграції складників професійної підготовки в умовах вищого педагогічного навчального закладу.

Ключові слова: інтеграція, умови, принципи, професійна підготовка, ресурсний підхід.

Література

  1. Дик Ю. И. Интеграция учебных предметов / Ю. И. Дик, А. Д. Пинский, В. В. Усанов // Советская педагогика. – 1987. – № 9. – С. 42 – 47.
  2. Енциклопедія освіти / гол. ред. В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
  3. Моштук В. В. Дидактичні умови інтеграції споріднених навчальних предметів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / В. В. Моштук. – К., 1991. – 21 с.
  4. Собко Я. М. Проблема інтеграції знань у професійної школі / Я. М. Собко, І. М. Козловська // Проблеми наступності та інтеграції змісту навчання у системі «Школа – ПТУ – ВНЗ». – Вінниця : ВДПІ, 1996. – С. 367 – 368.
  5. Шамова Т. И. Управление образовательными системами : учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. завед. / Т. И. Шамова, Т. М. Давыденко, Г. Н. Шибанова // под ред. Т. И. Шамовой. – М. : Академия, 2002. – 384 с.
  6. Якиманская И. С. Разработка технологии личностно ориентированного обучения / И. С. Якиманская // Вопр. психологии. – 1995. – № 2. – С. 31 – 41.

Повний текст (PDF)...>>

 
 

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2012 – 2014