Головна
  Про журнал
  Редакційна колегія
  Етична політика журналу
  Вимоги
  Архів
  Підписка
  Контакти
  Колонка редактора
  Партнери
  Оголошення
 
 
2013, № 4

Караманов О. В. Музей – школа – університет: особливості педагогічної взаємодії в сучасному „суспільстві знань”

DOI: 10.12958/EPS.4(159).Karamanov_O_V

Караманов О. В., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної та соціальної педагогіки Львівського національного університету імені Івана Франка.

Анотація
Статтю присвячено вивченню проблем взаємодії музею, школи та університету в сучасному інформаційному суспільстві. Визначено умови ефективності освітнього процесу в „суспільстві знань” та роль музею як центру соціальної адаптації особистості до культурного середовища в процесі діалогу з цінностями мистецтва, історії, літератури.
Проаналізовано українські й польські ініціативи в галузі вищої школи (на прикладі кафедри педагогіки Львівського національного університету та Інституту педагогіки Ягєллонського університету у Кракові) з розробки та апробації для студентів спецкурсів з музейної педагогіки в контексті підготовки майбутнього вчителя гуманітарних дисциплін, а також регіональні шкільні проекти („Школа і музей – працюємо разом”).
Виокремлено основні тенденції педагогічної діяльності музеїв в інформаційному суспільстві, акцентовано на її інтерактивному характері у процесі розширення культурного та освітнього простору середньої й вищої школи.

Ключові слова: музей, педагогічна взаємодія, школа, університет, культура, освіта, „суспільство знань”.

Література

  1. Вайдахер Ф. Загальна музеологія : посібник / Ф. Вайдахер ; пер. з нім. В. Лозинського та ін. – Л. : Літопис, 2005.
  2. Караманов О. В. Вищий навчальний заклад у просторі музею: перспективи впровадження інтегрованих курсів / О. В. Караманов // Вісн. Львів. ун-ту. – Серія педагогічна. – Л. : Видав. центр ЛНУ ім. І. Франка, 2010. – Вип. 26. – С. 134 – 142.
  3. Караманов О. В. „Школа і музей: працюємо разом”: львівський досвід інтегрованих уроків з музейної педагогіки / О. Караманов, І. Ласкій // Історія України. – Червень 2010. – № 21 (661). – С. 13 – 16.
  4. Ласкій І. В. Головні принципи і методи впровадження курсу „Музейна педагогіка” у середній загальноосвітній школі № 50 м. Львова / І. Ласкій // Матеріали до уроків із використанням елементів музейної педагогіки у 5 – 6 класах : за матеріалами проекту „Школа і музей: працюємо разом” / за ред. О. Караманова (наук. ред.), А. Цибка (відп. ред.). – Л., 2008. – С. 8 – 11.
  5. Batt C. Investing in Knowledge Museums, Libraries and Archives in the 21st Century (2005). – Режим доступу:  <http://www.evora.net/bpe/2005Bicentenario/
    dias/27_out05/textos/chris.pdf>
  6. Chatterjee Helen J. (2010), Object-based learning in higher education: ‘The pedagogical power of museums ‘University Museums and Collections Journal’, vol. 3, pp. 179 – 182;
  7. Karamanov A. Dziaіalnoњж edukacyjna muzeуw na Ukrainie: wspуіczesne kierunki w kontekњcie speіniania misji kulturowej / Aleks Karamanov // Muzealnictwo. – Warszawa, 2011. – N 52. – S. 285 – 291;
  8. Pater R. Edukacja muzealna w Niemczech / Renata Pater // Edukacja muzealna w Polsce. Sytuacja, konteksty, perspektywy rozwoju. Raport o stanie edukacji muzealnej w Polsce. Warszawa: Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorуw, Muzeum Paіac w Wilanowie, 2012. – S. 187 – 208;
  9. The Museum Educator’s Manual: Educators Share Successful Techniques (2009), [Anna Johnson, Kimberly A. Huber, Nancy Cutler, Melissa Bingmann, and Tim Grove], AltaMira Press;
  10. Wersig G. Museums and “information society” – Between market culture and peopleґs assurance (1997), Vortrag ictop-Tagung “Innovation in Media and Organizational Changes in Museums”, Fachhochschule fьr Technik und Wirtschaft, Berlin 22.9.1997. – Режим доступу: < http://userpage.fu-berlin.de/~pwersig/444.html>

Повний текст (PDF)...>>

 

 
 

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2012 – 2014