Лайєн Ф. І. Міжнародні освітні проекти: культурний вимір
Лайєн Ф. І., доктор педагогічних наук Державного університету Огайо, незалежний консультант у галузі освітніх проектів, представник адміністрації навчальних закладів в США, Гонконзі, В'єтнамі й інших країнах Азіатсько-Тихоокеанського регіону.
Анотація
У статті розглянуто численні питання міжкультурної взаємодії, які виникають на стадії розробки або реалізації освітніх проектів між західними та азіатськими навчальними закладами. Ґрунтуючись на власному великому досвіді, а також публікаціях, доступних у цій галузі, автор робить висновок про те, що сьогодні, коли все більше й більше університетів на Заході та в Азії прагнуть до такої співпраці, простого визнання факту міжкультурних відмінностей уже недостатньо, а тому пропонує ефективні шляхи їх усунення в умовах нової хвилі глобалізації в галузі освіти.
Ключові слова: міжнародна вища освіта, культурні / лінгвістичні труднощі, освітня модель, заснована на конфуціанській культурній традиції, західна освітня модель.
Література
- Biggs, V. (1989). Overture. In Bickley, V. (ed.) Language Teaching and Learning Styles Within and Across Culture (pp. 8-19). Hong Kong: Institute of Education.
- Biggs, J. B. (1996). Western Misconceptions of the Confucian-Heritage Learning Culture. In Watkins, D.A. and Biggs, J.B. (eds.) The Chinese Learner: Cultural, Psychological and Contextual Influences (pp. 45-67). Hong Kong: Comparative Education Research Center.
- Biggs, J. B. and Moore, P. J. (1993) The Process of Learning. Sydney: Prentice Hall of
Australia.
- Cheng, K. M. (1995) The neglected Dimension: Cultural Comparison in Educational Administration. In Wong, K. C. and Cheng, K. M.(eds.) Education Leadership and Change (pp. 87-102). Hong Kong: Hong Kong University Press.
- Darnell, F. (ed.) (1972). Education in the North. Nome: University of Alaska.
- Ellis, D. E. (1994) Contributions of Cross-Cultural Research in the Transfer of Western Teaching Styles to Vietnam . APEX-J Asia Pacific Exchange (electronic) Journal.
- Gilbert, R. A. (1989) The Dangers of Learning Styles in the Mandarin/English Classroom. In Bickley, V. (ed.) Language Teaching and Learning Styles Within and Across Culture (pp. 227-235). Hong Kong: Institute of Education.
- Glenwright, P. (1996) Chinese Culture and Western Culture – Strengths and Weaknesses in English Language Education in Hong Kong . Paper presented at the 9th World Congress on Comparative Education, Sydney, Australia .
- Katchen, J. E. (1998) Teaching English American Style at a Chinese University . In Bickley, V. (ed.) Language Teaching and Learning Styles Within and Across Culture (pp. 81-89). Hong Kong : Institute of Education.
- Kiderra, I. (2011) Is there a “Tiger Mother” Effect? University of California San Diego , May 5, 2011.
- Lau, S., Hui, A., Ng, G. (2004) Creativity: When East Meets West. Singapore, World Scientific Publishing Co.
- Lee, W. O. (1996) The Cultural Concept for Chinese: Concepts of Learning in the Confucian Tradition. In Bickley, V. (ed.) Language Teaching and Learning Styles Within and Across Culture (pp. 25-41). Hong Kong : Institute of Education.
- Lyon, P. E., Klenowski V. and Bryant, S. (1996) Comparative Study: Supervisory Behavior of Native and Non-native Language Speaking Supervisors in Teacher Training at the Hong Institute of Education Paper- 13th annual conference of Hong Kong Educational Research Association. Hong Kong, Nov. 1996.
- Owens, K (1989) Teacher Training and Intellectual Frustration. In Bickley, V. (ed.) Language Teaching and Learning Styles Within and Across Culture. (pp. 34-40) Hong Kong : Institute of Education.
- Payne, N (n.d.) Cross-cultural Negotiation. Retrieved July, 2005 from www.sideroad.com/crosscultural
- Stevenson, H. W. (1992) The Learning Gap: Why our Schools are Failing and What We Can Learn from Japanese and Chinese Education. New York; Summit Books.
- Tang, C. (1996) Collaborative Learning: the latent dimension in Chinese students' learning. In Watkins, D.A. and Biggs, J.B. (eds.) The Chinese Learner: Cultural, Psychological and Contextual Influences (pp. 85-93). Hong Kong: Comparative Education Research Center.
- Trope A. (2000) Philosophical Counseling and Cross-cultural Negotiations. Retrieved June, 2005 from www.cic.sfuca/forum GregoryTropea
- Vygotsky, L. S. (1979) Consciousness as a Problem in the Psychology of Behavior. Soviet Psychology, 17 (4), pp. 3-35.
- Watkins, D. (1996) Learning Theories and Approaches to Research: a Cross-cultural Perspective. In Watkins, D.A. and Biggs, J.B. (eds.) The Chinese Learner: Cultural, Psychological and Contextual Influences (pp3-24). Hong Kong: Comparative Education Research Center.
- Watkins, D. A. and Biggs, J.B. (eds.) (1996) The Chinese Learner: Cultural, Psychological and Contextual Influences. Hong Kong: Comparative Education Research Center.
- Wong, K. C. and Cheng, K. M. (eds.) (1995) Education Leadership and Change. Hong Kong: Hong Kong University Press.
- Yang, B., Zheng, W., and Li, M. (2006). Confucian View of Learning and Implications for Developing Humans. Advances in Developing Human Resources, 8(3), pp. 346-354.
Повний текст (PDF)...>>
|