Курило В. С. Якість освіти в Україні: постановка проблеми та шляхи її вирішення
Курило В. С., доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України, ДЗ „Луганський національний університет імені Тараса Шевченка”.
Анотація
Статтю присвячено вивченню проблем якості освіти, виявленню причин невідповідності набутих студентом знань і навичок із державним стандартом. Обговорено чинники, які заважають вирішенню цього питання, а також наведено досвід країн Європи та Сполучених Штатів Америки. Особливу увагу приділено огляду науково-практичних конференцій, присвячених проблемам управління якістю освіти, виявленню недоліків та упущень. Доведено, що результати конференцій не співвідносяться з цілісним розвитком особистості випускника, його інтелектуальною, емоційною, вольовою, мотиваційною сферою. Показником недосконалості якості освіти в Україні запропоновано статистичні дані результатів складання ЗНО. Автором виділено три площини вирішення цієї проблеми: 1) створення на базі Національної доктрини розвитку освіти державної програми із забезпечення якості на всіх рівнях системи освіти; 2) використання апробованих результатів з управління якістю освіти, наближення теоретичних знань до практики; 3) підвищення кваліфікації педагогів. Автор наголошує на негайності вирішення цих питань для подальшого розвитку нашої країни.
Ключові слова: якість освіти, компетентність педагога, управління якістю освіти.
Повний текст (PDF)...>>
|