Смолінська О. Є. Культурно-освітній простір сучасного педагогічного університету та професіоналізм його випускників
Смолінська О. Є., кандидат педагогічних наук, доцент, докторант, Дрогобицький державний педагогічний університет імені І. Я. Франка.
Анотація
Проблема вищої освіти, особливо педагогічної, часто є питанням співвідношення особистісного та організаційного компонентів, їхньої пропорційності, взаємодій, тобто проблемою буття людини в певному соціальному середовищі, зокрема аспектів вибору, адаптації, обміну цінностями тощо. У статті розглянуто зв’язок між сутностями педагогічного університету, його культурно-освітнього простору та професіоналізму випускників з позицій феноменологічного підходу. Особливу увагу приділено проблематиці становлення інституціональності професіоналізму як суттєвого фактора під час дослідження процесів, що виявляються, з першого погляду, як окремі феномени культурно-освітнього простору, хоча з часом стають його суттєвими характеристиками, зокрема це активний перехід цінностей ринково-економічного типу в університетську педагогічну освіту.
Ключові слова: педагогічний університет, культурно-освітній простір, професіоналізм педагога.
Література
- Бондаревская А. И.Культурно-образовательное пространство вуза как среда профессионально-личностного саморазвития студентов : автореф. дис. на соиск. науч. степ. канд. пед. наук : спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» / А. И. Бондаревская. – Режим доступа : http://www.dissercat.com/content/kulturno-obrazovatelnoe-prostranstvo-vuza-kak-sreda-professionalno-lichnostnogo-samorazvitiy.
- Климов Е. А. Психология профессионала / Е. А. Климов. – М. : Изд-во «Ин-т практ. психологии»; Воронеж : НПО «МОДЭК», 1996. – 400 с.
- Ортега-і-Гассет Х. Місія університету: електронний освітній ресурсний центр kmbs / Хосе Ортега-і-Гассет; пер. з ісп. Є. Гулевич. – К. : Києво-Могилянська Бізнес-Школа. – 24 c.
- Звіт про конкурентоспроможність регіонів України 2012. Назустріч економічному зростанню та процвітанню, опубліковано Фондом „Ефективне управління”. – К., 2012. – 207 с.
- Квієк М. Університет і держава: вивчення глобальних трансформацій / Марек Квієк ; пер. з англ. Т. Цимбала. – К., 2009. – 380 с.
Повний текст (PDF)...>>
|