Головна
  Про журнал
  Редакційна колегія
  Етична політика журналу
  Вимоги
  Архів
  Підписка
  Контакти
  Колонка редактора
  Партнери
  Оголошення
 
 
2013, № 4

Недайнова Т. Б. Чи охопила криза літературну освіту школярів?

DOI: 10.12958/EPS.4(159).Nedainova_T_B

Недайнова Т. Б., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри світової літератури, почесний професор Луганського національного університету імені Тараса Шевченка.

Анотація
У статті проаналізовано зміни, що відбулися в організації читання школярів у зв’язку з кризою шкільної літературної освіти, у результаті якої з’являється новий тип читача, для якого характерне прагматичне ставлення до читання, низька читацька самостійність, небажання читати. До перспективних форм і методів подолання кризи відносять розробку індивідуальних освітніх маршрутів школяра-читача, створення надпредметних освітніх програм, розвиток читацької культури, формування позитивного ставлення до читання, відродження традицій домашнього читання. Рішення проблеми читання вимагає визнання її соціального характеру та залучення до її вирішення і вчителів, і батьків, представників громадських організацій.

Ключові слова: читацька культура, індивідуальний освітній маршрут школяра-читача, традиції сімейного читання, літературний розвиток школярів, загальнокультурний розвиток.

Література

  1.  Асмус В. Ф. Чтение как труд и творчество / В. Ф. Асмус / Вопр. истории и теории эстетики. – М. : Искусство, 1970. – 246 с.
  2. Богин Г. И. Обретение способности понимать: Филологическая герменевтика [Электронный ресурс] / Г. И. Богин. – Режим доступу : // http www. koob.ru / bogin/ hermenevtika, 2006.
  3. Граник Г. Г. Когда книга учит / Г. Г. Граник, С. М. Бондаренко,  Л. А. Концевая.  – 2-е изд. доп. – М. : Педагогика, 1991. – 256 с.
  4. Ісаєва О. О. Теорія і технологія розвитку читацької діяльності старшокласників у процесі вивчення зарубіжної літератури : монографія / О. В. Ісаєва. – К. : Вища шк., 2003, – 380 с.
  5. Крылов Н. Б. Очерки понимающей педагогики / Н. Б. Крылов , Е. А. Александров. – М. : Народное образование, 2001. – 448с.
  6. Ніколенко О. М. Сучасний урок зарубіжної літератури. 5 – 11 клас. : посіб. для вчит. / О. М. Ніколенко, О. М. Куцевол. – К. : Видав. центр „Академія”, 2003. – 288 с.
  7. Светловская Н. Н. Когда и почему ребенку читать не хочется? / Н. Н. Светловская // Русский язык в начальных классах: Теория и практика обучения / под ред. М. С. Соловейчик и др.– М. : Издат. центр „Академия”, 2000. – 345 с.
  8. Чудинова В. П. Читающие дети в мире книжной и электронной культуры / В. П. Чудинова / Человек читающий: Homo legens-2. – М., 2000. – 664 с.
  9. Эпплман Д. и Грейвс, Майкл Ф.  Лучшее чтение, умнее чтение: Проектирование  на уроках литературы для подростков. Heinemann. – 2011.
  10. Appleman D. (2010) Adolescent Literacy and the Teaching of Reading: Lessons for Teachers of Literature, National Council of Teachers of English.
  11. Hwang, D and Embi A. (2007). Approaches Employed by Secondary School Teachers to Teaching the Literature.

Повний текст (PDF)...>>

 
 

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2012 – 2014