Головна
  Про журнал
  Редакційна колегія
  Етична політика журналу
  Вимоги
  Архів
  Підписка
  Контакти
  Колонка редактора
  Партнери
  Оголошення
 
 
2013, № 4

Роман С. В. Концепція інтеграції аксіологічного й системного підходів для формування еколого-гуманістичних цінностей у процесі шкільної хімічної освіти

DOI: 10.12958/EPS.4(159).Roman_S_V

Роман С. В., кандидат хімічних наук, доцент кафедри хімії та біохімії Луганського національного університету імені Тараса Шевченка.

Анотація
Інтеграція в шкільній освіті повинна становити вищу форму вираження єдності цілей, принципів і змісту організації процесу навчання й виховання, результатом функціонування яких є формування в школярів якісно нової цілісної системи знань і вмінь. Це стосується насамперед вироблення й утвердження нової системи цінностей у контексті загальної модернізації системи освіти, що приводить до потреби органічного поєднання в загальноосвітньому процесі національного та загальнолюдського начал і відображене в розробленій нами концепції інтеграції аксіологічного й системного підходів у формуванні еколого-гуманістичних цінностей у процесі шкільної хімічної освіти, яка представлена сукупністю дев’ятьох теоретичних положень.

Ключові слова: концепція, інтеграція, аксіологічний підхід, системний підхід, еколого-гуманістичні цінності, шкільна хімічна освіта.

Література

  1. Кузьминов М. Ю. Ценностные ориентации личности и пути их формирования / М. Ю. Кузьминов // Человек нового мира: проблемы воспитания ; под ред. Е. Ф. Сулимова, В. П. Коломийца. – М. : Изд-во Моск. ун-та, 1989. – С. 104 – 117.
  2. Клепиков В. Н. Аксиологическая интеграция как образовательная технология этического воспитания школьников / В. Н. Клепиков // Воспитание школьников. – 2012. – № 6. – С. 8 – 15.
  3. Системно-аксиологический подход как поиск новой парадигмы при обучении химии в системе непрерывного образования „школа – колледж – вуз” / Г. Н. Фадеев, Н. Н. Двуличанская, С. А. Матакова, А. А. Волков // Современные тенденции естественнонаучного образования: фундаментальное университетское образование : сб. ; под общ. ред. акад. В. В. Лунина. – М. : Изд-во Моск. ун-та, 2010. – С. 130 – 138.
  4. Философский энциклопедический словарь / редкол. : С. С. Аверинцев, Э. А. Араб-Оглы, Л. Ф. Ильичёв и др. – 2-е изд. – М. : Сов. энцикл., 1989. – 815 с.
  5. Пак М. С. Интегративный поход : лекции / М. С. Пак. – СПб. : РГПУ, 1991. – 61 с.
  6. Онкович Г. Міждисциплінарна інтеграція в гуманітарних дослідженнях / Ганна Онкович // Вища освіта України. – 2009. – № 1. – С. 73 – 81.
  7. Каган М. С. Системный поход и гуманитарное знание : избр. ст. / М. С. Каган. – Л. : Изд-во Ленинградск. ун-та, 1991. – 384 с.
  8. Шайгородський Ю. Ціннісні орієнтації особистості: формалізована модель цілісного, багатоаспектного аналізу / Юрій Шайгородський // Соціальна психологія. – 2010. – № 1. – С. 94 – 106.
  9. Ежевская Т. И. Системно-ценностный поход к информационно-психологической безопасности личности / Т. И. Ежевская // Психопедагогика в правоохранительных органах. – 2009 – № 1 (36). – С. 8 – 11.
  10. Лебідь І. Цінності як категорія педагогічного дослідження / Ірина Лебідь // Рідна шк. – 2006. – № 2. – С. 15 – 17.
  11. Асташова Н. А. Учитель: проблема выбора и формирование ценностей / Н. А. Асташова. – М. : Моск. псих.-соц. ин-т ; Воронеж : Изд-во НПО „МОДЕК”, 2000. – 272 с.
  12. Stolovich, L 1988, ‘The Aesthetic Value in the World of Values’, Aesthetica et Calonologia, Tokyo, pp. 67 – 76.
  13. Сергєєва В. Є. Про роль духовного катарсису у формуванні загальнолюдських цінностей / В. Є. Сергєєва // Педагогіка і психологія. – 2002. – № 4. – С. 13 – 19.
  14. Мешков И. М. Что есть ценность? Концепция аксиологического похода в историческом процессе: сущность и структура / И. М. Мешков // Гуманітарні науки. – 2007. – № 2. – С. 135 – 139.
  15. Король В. М. Прагнути ідеалу. Аксіологічний підхід до особистісно орієнтованого виховання / В. М. Король // Гуманітарні науки. – 2004. – № 2. – С. 30 – 34.
  16. Амонашвили Ш. А. Паритеты, приоритеты и акценты в теории и практике образования / Ш. А. Амонашвили, В. И. Загвязинский // Педагогика. – 2000. – № 2. – С. 11 – 16.
  17. Щуркова Н. Е. Жизнь как базовая ценность системы образования / Н. Е. Щуркова // Воспитание школьников. – 2011. – № 3. – С. 3 – 12.
  18. Сластенин В. А. Введение в педагогическую аксиологию : учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. завед. / В. А. Сластенин, Г. И. Чижакова. – М. : Издат. центр „Академия”, 2003. – 192 с.
  19. Кондратенко Г. П. Визначення гуманістичних орієнтирів у змісті природничонаукової освіти / Г. П. Кондратенко // Ціннісні пріоритети освіти у ХХІ столітті: орієнтири та напрямки сучасної освіти : ІІ Міжнар. наук.-практ. конф., 2 – 5 жовт. 2005 р. : матеріали конф. : в 4 ч. – Луганськ, 2005. – Ч. 3. – С. 237 – 242.
  20. Роман С. Формування хіміко-екологічної компетентності школярів у контексті гуманізації освіти / Сергій Роман // Наукова діяльність як шлях формування професійних компетентностей майбутнього фахівця (НПК-2012) : ІІІ Міжвуз. наук.-практ. конф., 5 – 6 груд. 2012 р. : матеріали конф. – Суми, 2012. – С. 77 – 78.

Повний текст (PDF)...>>

 
 

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2012 – 2014