Берегова Г. Д. Філософська компонента в освітньо-виховному процесі аграрних вищих навчальних закладів України
DOI: 10.12958/EPS.4(159).Berehova_H_D
Берегова Г. Д., доктор філософських наук, доцент, завідувач кафедри філософії і соціально-гуманітарних дисциплін Херсонського державного аграрного університету.
Анотація
У статті визначено роль і місце філософської компоненти в системі вітчизняної вищої аграрної освіти, обґрунтовано необхідність аналізу передумов нових підходів до освітньо-виховних процесів у вітчизняних аграрних вищих навчальних закладах, запропоновано перегляд її наявних парадигм і вибір оптимальних орієнтирів, що спрямують освітньо-виховний процес на формування ціннісної моделі людини майбутнього.
На основі аналізу теорії та практики навчання студентів-аграрників виявлено низку освітньо-виховних проблем, що постають передумовами побудови нової концепції філософії освіти для аграрних вищих навчальних закладів України з метою формування нового, сучасного світогляду майбутніх фахівців аграрної галузі виробництва.
Основними передумовами побудови нової концепції освіти в Україні є зміна статусу соціогуманітарних дисциплін, недосконалість навчальних планів і змістового наповнення навчального матеріалу, необхідність змін у структурі філософського знання відповідно до фаху та спеціалізації ВНЗ.
Ключові слова: філософія освіти, освітньо-виховні парадигми, аграрна освіта, філософське знання.
Література
- Андрущенко В. П. Біографія / В. П. Андрущенко // Офіційний сайт НПУ імені М. П. Драгоманова. – Режим доступу : http://www.npu.edu.ua.
- Базалук О. А. Философия образования. Формирование планетарно-космического типа личности / О. А. Базалук // Образ человека будущего: Кого и Как воспитывать в подрастающих поколених : коллективная моногр. ; под ред. О. А. Базалука. – К. : Кондор, 2011. – Т. 1. – С. 61 – 93.
- Базалук О. О. Філософія освіти: її роль та місце в системі філософського знання / О. Базалук // Філософські обрії. – 2010. – № 23. – С. 187 – 200.
- Герасимова Е. М. Менеджмент освіти: економічний ресурс розвою / Е. М. Герасимова // Гілея : зб. наук. пр. ; гол. ред. В. М. Вашкевич. – К., 2008. – Вип. 12. – С. 300 – 309.
- Дзвінчук Д. І. Освіта в історико-філософському вимірі: тенденції розвитку та управління : монографія / Д. Дзвінчук. – К. : ЗАТ Нічлава, 2006. – 378 с.
- Запесоцкий А. С. Образование: философия, культурология, политика / А. С. Запесоцкий. – М. : Наука, 2002. – 456 с.
- Клепко С. Ф. Філософія освіти в європейському контексті / С. Ф. Клепко. – Полтава : ПОІППО, 2006. – 328 с.
- Концепція вищої освіти в Україні [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.mon.gov.ua/education/average/topic/rozv/knc.doc.
- Лутай В. С. Рух на випередження (Реформування вищої освіти на основі становлення філософсько-методологічної парадигми постнекласичної науки) / В. С. Лутай // Вища освіта України. – 2001. – № 2. – С. 33 – 43.
- Образ человека будущего: Кого и Как воспитывать в подрастающих поколениях : кол. моногр. ; под ред. О. А. Базалука. – К. : Кондор, 2011. – Т. 1. – 328 с.
- Пищулин Н. П. Философия образования / Н. П. Пищулин, Ю. А. Огородников. – М. : МГПУ, 1999. – 234 с.
- Філософські абриси сучасної освіти : монографія / І. Предборська, Г. Вишинська В. Гайденко та ін. – Суми : ВТД Університетська книга, 2006. – 226 с.
- Baumgarten A. G. Theoretische Aesthetik: die grundlegenden Abschnitte aus der „Aesthetica” (1750/58); [uebersetzt und herausgegeben von Hans R. Schweizer]. – Hamburg. 1983. – 355 S.
- Bollnov O. F. Anthropologische Paedagogik. – Bern, Stuttgart : Paul Haupt, 1983. – 144 S.
- Dewey J., Tufts J. H. Ethics // Dewey J. The Middle Works of John Dewey, 1899 – 1924 / J. Dewey, J. H. Tufts. – Vol. 5. – Carbondale and Edwardsviile, 1978. – 544 p.
- Soltis F. Jonas. An introduction to the analysis of educational concepts / Reading, Mass // Jonas F. Soltis. – Addison-Wesley Pub. Co., 1978. – 128 p.
- Philosophie heute: Gespraeche mit U. Beck, H.-G. Gadamer, J. Habermas, H. Jonas u.a. / hrsg. von Ulrich Boehm. – Frankfurt / Main : Campus Verlag, 1997. – 225 S.
- Wilfred Carr. Philosophy and education / Carr Wilfred // Journal of Philosophy of education. – vol. 38/1. – 2004. – Р. 55 – 83.
Повний текст (PDF)...>>
|