Головна
  Про журнал
  Редакційна колегія
  Етична політика журналу
  Вимоги
  Архів
  Підписка
  Контакти
  Колонка редактора
  Партнери
  Оголошення
 
 
2012, № 3

Сташевська І. О. Провідні тенденції розвитку музично-педагогічної думки в сучасній Німеччині

Сташевська І. О., доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії, історії музики та інструментальної підготовки Інституту культури і мистецтв Луганського національного університету імені Тараса Шевченка.

Анотація
У статті виявлено актуальні проблеми й провідні тенденції розвитку музично-педагогічної рефлексії в сучасній Німеччині. Висвітлено уявлення німецьких учених щодо феномену музичного впливу та функціонального значення музичної освіти в різних галузях життєдіяльності людини й суспільства, чинників музичної соціалізації особистості, ключових елементів музичної компетенції, природних музичних задатків людини та чинників їх розвитку, можливостей використання мультимедійних технологій у музично-освітньому процесі. Визначено актуальні питання спеціальної вокальної та інструментальної педагогіки у ФРН на сучасному етапі.

Ключові слова: музично-педагогічна рефлексія, Німеччина, музика, музична освіта, музичне навчання, музичне виховання, музичний розвиток.

Література

  1. Gunther G. Die gesellschaftliche Relevanz au?erschulischer Musikbildung : quantitative Untersuchung zu Entwicklungschancen und –problemen musizierender Jugentlicher im aktuellen gesellschaftlichen Kontext / Gunther Gartz. – Frankfurt am Main : Lang, 2002. – 270 s.
  2. Kaiser H. J. Zur Bedeutung von Musik und Musikalischer Bildung / H. J. Kaiser // Asthetische Theorie und musikpadagogische Theoriebildung. – Mainz , 1998. – S. 98 – 114.
  3. Kraemer R.-D. Musikpadagogik – eine Einfuhrung in das Studium / Kraemer R.-D. – Augsburg : Wi?ner, 2004. – 480 s.
  4. Behne K.-E. Wirkungen von Musik / Klaus-Ernst Behne // Kompendium der Musikpadagogik. – Kassel , 1995. – S. 333 – 348.
  5. Muller R. Selbstsozialisation. Eine Theorie lebenslangen musikalischen Lernens / R. Muller // Empierische Forschungen – Asthetische Experimente. – Wilhelmshaven , 1995. – S. 63 – 75.
  6. Pape W. Perspektiven musikalischer Sozialisation / W. Pape // Musikpadagogische Biographieforschung. Fachgeschichte – Zeitgeschichte – Lebensgeschichte. – Essen , 1997. – S. 140 – 167.
  7. Rosing H. Musikalische Sozialisation / H. Rosing // Kompendium der Musikpadagogik. – Kassel , 1995. – S. 349 – 372.
  8. Bimberg G. Musikwissenschaft und Musikpadagogik : Perspektiven fur das 21. Jahrhundert / G. Bimberg, S. Bimberg. – Essen : Die Blaue Eule, 1997. – 318   s.
  9. Bastian H. G. Musik(erziehung) und ihre Wirkung : eine Langzeitstudie an Berliner Grundschulen / Hans Gunther Bastian. – Mainz : Schott, 2000. – 686 s.
  10. Gruhn W. Wie entsteht Musikalische Bildung? Von den Chancen und Schwirigkeiten des Musikunterrichts heute / Wilfried Gruhn // Musik & Asthetik. – 1999. – № 12. – S. 52 – 62.
  11. Kaiser H. J. Kompetent, aber wann? Uber die Bestimmung von «musikalischer Kompetenz» in Prozessen ihres Erwerbs / H. J. Kaiser // Musikalische Bildung. – 2001. – № 3. – S. 5 – 10.
  12. Musik bewegt. Positionspapiere zur Musikalischen Bildung / [hrsg. von Deutscher Musikrat]. – Berlin : Renk, 2005. – 44 s.
  13. Claussen M. Elementare Musikerziehung in Eltern-Kind-Kursen / Marret Claussen. – Augsburg : Wi?ner, 2001. – 202 s.
  14. Lexikon der Musikpadagogik / [hrsg. von S. Helms, R. Schneider, R. Weber ]. – Kassel : Bosse, 2005. – 295 s.
  15. Gruhn W. Lernziel Musik. Perspektiven einer neuen theoretischen Grundlegung des Musikunterricht / Wilfried Gruhn. – Hildesheim : Olms, 2003. – 153 s.
  16. Gembris H. Grundlagen musikalischen Begabung und Entwicklung / Heiner Gembris. – Augsburg : Wi?ner, 2002. – 475 s.
  17. Bastian H. G. Jugend am Instrument / Hans Gunther Bastian. – Mainz : Schott, 1991. – 320 s.
  18. Gruhn W. Der Musikverstand, Neurobiologische Grundlagen des musikalischen Denkens, Horens und Lernens / W. Gruhn. – Hildesheim : Olms, 1998 . – 285 s.
  19. Jank W. Musik-Didaktik / Werner Jank. – Berlin : Cornelsen, 2005. – 256 s.
  20. Kaiser H. J. «Ich bin keine Ratte, ich bin keine Taube, ich bin kein System». Ein padagogischer Begriff musikalischen Lernens / H. J. Kaiser // Musik und Bildung. – 2000. – № 3. – S. 10 – 21.
  21. Auerswald St. Der Computer im handlungsorientierten Musikunterricht : didaktischer Stellenwert und methodische Konzeptionen / Stefan Auerswald. – Augsburg : Wi?ner, 2000. – 229 s.
  22. Gerhardt B. Internet und Musikunterricht. Bestandsaufnahme und Perspektiven / Bert Gerhardt. – Augsburg : Wi?ner, 2004. – 226 s.
  23. Multimedia als Gegenstand musikpadagogischer Forschung / [hrsg. von Rudolf-Dieter Kraemer]. – Essen : Die Blaue Eule, 2000. – 270 s.

Повний текст (PDF)...>>

 

 

 

 

 
 

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2012 – 2014