Димарський Я. М., Кривко Я. П. Тестування з аналітичної геометрії та шляхи його практичної реалізації
Димарський Я. М., доктор фізико-математичних наук, професор, Луганський державний університет внутрішніх справ імені Е. О. Дідоренка.
Кривко Я. П., кандидат педагогічних наук, доцент, ДЗ „Луганський національний університет імені Тараса Шевченка”.
Анотація
Статтю присвячено принципам формування тестів з геометрії для студентів фізико-математичних педагогічних спеціальностей. Узагальнено переваги тестових завдань порівняно з класичними завданнями. Обґрунтовано необхідність створення тестів, максимально наближених до зовнішнього незалежного оцінювання. Запропоновано чотири рівні складності створюваних тестів з геометрії: 1) рівень елементарних понять, пропонованих у класичних термінах, 2) рівень елементарних понять, поданих у „нових” термінах, 3) базовий рівень виша, 4) високий рівень. Перші два рівні визначаються знаннями шкільного курсу з геометрії, третій й четвертий – стандартизованою програмою вищої школи. Завдання першого – третього рівнів побудовані за допомогою запитань закритого виду, на відповідність та на правильну послідовність. Для задач четвертого рівня можливі також завдання відкритого виду, що перевіряє безпосередньо викладач.
Ключові слова: тести, контроль навчальних досягнень, математична освіта, рівні складності тестів, зовнішнє незалежне тестування, аналітична геометрія.
Література
- Чернилевский Д. В. Дидактические технологии в высшей школе : учеб. пособие для вузов / Д. В. Чернилевский. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2002.
- Вища освіта в Україні : навч. посіб. / В. Г. Кремень, С. М. Ніколаєнко, М. Ф. Степко та ін. – К. : Знання, 2005.
- Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи / С. С. Вітвицька. – К. : Центр навч. л-ри, 2003.
- Аванесов В. С. Основы научной организации педагогического контроль в высшей школе / В. С. Аванесов. – М. : Изд-во МИСиС, 1989.
Повний текст (PDF)...>> |