Драч І. І. Зміст і технології управління формуванням професійної компетентності магістрантів з педагогіки вищої школи
Драч І. І., кандидат педагогічних наук, доцент, докторант Університету менеджменту освіти НАПН України.
Анотація
У статті розглянуто сутність управління формуванням професійної компетентності в студентів (компетентнісно зорієнтованого управління) як виду діяльності, що забезпечується сукупністю цілеспрямованих впливів колективного суб’єкта управління (адміністративного та науково-педагогічного персоналу, студентів) на всі фактори освітнього середовища, здатні забезпечити готовність студентів до професійної діяльності та цілеспрямованого саморозвитку в умовах, що динамічно змінюються. В умовах компетентнісно зорієнтованої освіти цей вид управління становить системно структурований, відкритий, динамічний організаційно-педагогічний процес, особливість якого полягає в інтеграції та систематизації управлінських впливів усіх рівнів на процес формування професійної компетентності майбутніх викладачів вищої школи.
Автором проаналізовано особливості здійснення управлінських впливів під час компетентнісно зорієнтованої підготовки магістрантів з педагогіки вищої школи в Університеті менеджменту освіти НАПН України.
Ключові слова: компетентнісний підхід, професійна компетентність, компетентнісно зорієнтоване управління.
Література
- Драч І. І. Компетентнісний підхід як засіб модернізації змісту вищої освіти / І. І. Драч // Проблеми освіти : наук.-метод. зб. ; кол. авт. – К. : Ін-т інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, 2009. – Вип. 58. – Ч. 1. – С. 176 – 180.
- Гура О. І. Психолого-педагогічна компетентність викладача вищого навчального закладу: теоретико-методологічний аспект : монографія / О. І. Гура. – Запоріжжя : ГУ „ЗІДМУ”, 2006. – 332 с.
- Лозова В. І. Формування педагогічної компетентності викладачів вищих навчальних закладів / В. І. Лозова // Педагогічна підготовка викладачів вищих навчальних закладів : матеріали міжвуз. наук.-практ. конф. – Х. : ОВС, 2002. – С. 3 – 8.
- Національна доктрина розвитку освіти // Освіта. – 2002. – № 26.
- Кремень В. Г. Філософія управління : підр. для студ. вищ. навч. закл. / В. Г. Кремень, С. М. Пазиніч, О. С. Пономарьов. – К. : Знання України, 2007. – 360 с.
- Друкер П. Ф. Задачи менеджмента в ХХІ веке : учеб. пособие ; пер. с англ. / П. Ф. Друкер. – М. : Издат. дом „Вильямс”, 2000. – 272 с.
- Минцберг Г. Требуются управленцы, а не выпускники МВА. Жесткий взгляд на мягкую практику управления и систему подготовки менеджеров / Г. Минцберг. – М. : Олимп-Бизнес, 2008. – 544 с.
- Курило В. С. Моделювання системи критеріїв оцінки розвитку освіти в регіоні / В. С. Курило // Педагогіка і психологія. – 1999. – № 2. – С. 35 – 39.
- Драч І. І. Закономірності компетентнісно орієнтованого управління професійною підготовкою майбутніх викладачів вищої / І. І. Драч // Нові технології навчання : наук.-метод. зб. – К., 2012. – Вип. 72. – С. 153 – 159.
- Драч І. І. Концептуальні підходи до визначення закономірностей управління професійною підготовкою майбутніх фахівців / І. І. Драч // Зб. наук. пр. НПУ ім. Драгоманова. – 2013. – № 106. – С. 65 – 77.
- Драч І. І. Принципи управління професійною підготовкою майбутніх фахівців в умовах інформаційного суспільства / І. І. Драч // Педагогіка і психологія творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. ; редкол. : Т. І. Сущенко (гол. ред.) та ін. – Запоріжжя, 2012. – Вип. № 79 (26).– С. 137 – 144.
- Драч І. І. Кваліметрична модель оцінювання умов професійної підготовки майбутніх викладачів вищої школи при реалізації компетентнісно орієнтованого управління / І. І. Драч // Педагогічний альманах: зб. наук. пр. / редкол. В. В. Кузьменко (голова)та ін. – Херсон : КВНЗ „Херсонська академія неперервної освіти”, 2013. – Вип.18. – С. 206 – 212.
- Драч І. І. Компетентнісна модель майбутнього викладача вищої школи / І. І. Драч // Гуманітарний вісник : Додаток 1 до Вип. 27, Том II (35) : Темат. вип. „Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору”. – К. : Гнозис, 2012. – С. 94 – 102.
Повний текст (PDF)...>>
|